Skip to the content
Praktisk information

Sønderborghus genåbner for nogle typer arrangementer.

Situationen omkring Covid19 er nu forbedret så meget, at myndighederne har åbnet op for en del af Sønderborghus aktiviteter. Det er nu muligt at afholde små møder, foredrag mm. med overholdelse af de retningslinjer, der er meldt ud. Herunder:

  • 4 m2 pr deltager
  • Minimum 1 m. mellem deltagerne
  • Håndsprit til rådighed.

Der vil ligeledes være mulighed for dans og bevægelse, men retningslinjerne er endnu ikke meldt ud, hvorfor vi afventer, før disse aktiviteter kan sættes i gang.

Sønderborghus egne aktiviteter med koncerter, events, værksteder, familie- og børneaktiviteter mm. starter dog først op efter sommerferien. Vores café holder ligeledes lukket indtil efter sommerferien. Det er helt normalt og skyldes ikke Covid19.

Sønderborghus rytmiske øvelokaler er genåbnet med maksimalt 5 personer.

Sønderborghus holder sommerferie fra d. 27/6 til d. 9/8.

Hvis du, din forening eller dit firma har brug for vores faciliteter, skal du blot henvende dig via sonderborghus@sonderborg.dk.

Niveaufri adgang til koncerter, Cafe´en, mødelokaler mm. sker via indgangen på nordsiden af Sønderborghus. Inde i huset er der elevator til de enkelte etager, dog ikke til det kreative værksted i kælderen.

Handikap-P-plads er ligeledes på nordsiden af huset få meter fra indgangen.

Handikaptoilettet er i stueetagen ved øvrige toiletter.

Sønderborghus tilbyder gratis adgang til ledsager med ledsagerkort.

Billetsalg til koncerter sker via mail: sonderborghus@sonderborg.dk, via 88724236 eller i billetsalgets åbningstid. Af hensyn til kapacitet beder vi jer oplyse om kørestole og evt. ledsager med ledsagerkort.

Billetter sælges i Informationen på Sønderborghus, via denne hjemmeside eller på www.ticketmaster.dk.

Billetterne kan ikke byttes eller refunderes. Du mulighed for at sælge din billet via opslag på facebook begivenheden for koncerten. Hvis du skal give billetter i gave, opfordrer vi til, at du tjekker om modtageren kan deltage i koncerten, eller at du køber et gavekort.

Købte billetter refundes udelukkende i tilfælde af aflysning. Gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelses omkostninger refunderes ikke.

Unge under 18 år har adgang til alle vores koncerter, men vi anbefaler, at unge under 14 år er i selskab med voksne. Der sælges naturligvis ikke alkohol til unge under 18 år.

Teatersalen har plads til 420 stående, 290 siddende på stolerækker eller 200 ved caféborde. Balkonen er altid stolerækker, men er ikke nødvendigvis åben. Ved stå-koncerter må du derfor regne med at stå op.

Black Spot har plads til 149 stående eller 80 siddende gæster. Langt de fleste koncerter på Black Spot er stående. Det er som hovedregel artisten, der bestemmer om det er en stående eller siddende koncert.

Dørene åbnes som udgangspunkt ca. 1 time før en koncert i teatersalen og Black Spot.

Koncerterne slutter som hovedregel inden kl. 23 på hverdage og inden 24 på weekend-dage.

I baren sælges fadøl, specialøl på flaske, vin, sodavand, kildevand, te & kaffe, shots, drinks samt lidt snacks.

I samarbejde med Cafe´en tilbydes koncertmenu til de koncerter, der i vores program er angivet med ”kniv og gaffel”.

Obs: Spisende gæster har ved siddekoncerter mulighed for at reservere siddepladser til koncerten inden dørene åbnes.

Rygning er forbudt inden døre – dette gælder også e-cigaretter. Rygning er muligt i gården.

Lydstyrke bestemmes af artistens lydmand så længe den holdes under 103 dB Leq15min. Der kan købes ørepropper i baren.

I samarbejde med Cafe´en tilbydes koncertmenu til de koncerter, der i vores program er angivet med ”kniv og gaffel”.

Obs: Spisende gæster har ved siddekoncerter mulighed for at reservere siddepladser til koncerten inden dørene åbnes.

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning https://minecookies.org/cookiehandtering/  

Hvis du sletter eller blokerer for cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
Google Analytics

Personoplysninger
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række af sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesse statistik). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev eller kontakte dig ved aflysning/flytning af koncerter, kurser o.lign. Herudover anvender vi oplysninger til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Liste over tredjeparter:
Billet- og kursuskøb foretages via Ticketmaster.dk & LiveBackend.dk
Kursusregistrering sker endvidere hos Sønderjyllands Kunstskole med henblik på støtte efter folkeoplysningsloven.
Lokalebestilling mm. styres via LiveBackend.dk
Vores hjemmeside og nyhedsmails hostes via Haug-it.dk / Umbraco.
Der er indgået databehandleraftaler med alle tredjeparter.
Sønderborghus opbevarer alle øvrige digitale oplysninger på servere hos Sønderborg kommune. Computeradgang er beskyttet af log-on koder og antivirus.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: sonderborghus@sonderborg.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Bestyrelsen

Formand

Theodor Munch Knudsen

Repræsentant for Turismeerhvervet

 

Næstformand

Lisbeth Bjerrum

Repræsentant for erhvervslivet

 

Knud Jensen

Repræsentant for brugergruppen

 

Bjørn Allerelli Andersen

Udpeget af Sønderborg Byråd

 

Jim Würtz Hemmje

Repræsentant for det kulturelle liv

 

 

Maria Andresen

Repræsentant for personalegruppen

 

 

Nicklas Damsgaard Rahr

Udpeget af de 6 første

formand for Sønderborg Ungdomsråd